Prečo by ste mali navštíviť Liparské ostrovy? Pre toto…

Liparské ostrovy

Nájdite si čas a prečítajte si moje zápisky a itinerár z tejto dobrodružnej cesty na Liparské ostrovy, určite tam nájdete veľa zaujímavých, praktických a užitočných rád aj pre vás.

Na Liparských ostrovoch sme strávili celkovo 5 dní. Ako hlavnú základňu pre naše výlety po ostrovoch sme si zvolili hlavné mesto Lipari. Ubytovanie – Villa Sea Rose (cez Air B&B) bolo prekrásne. Naša domáca Nicole nám ako prvú ukázala krásnu terasu na streche vily s úžasným výhľadom na more, mňa najviac oslovili odparkované tyrkysové retro bicykle, ktoré boli pripravené pre nás a úžasná tyrkysová Lambretta. Náš bytík s názvom Panarea bol krásne romantický a zariadený presne podľa nášho vkusu – moderno-farmársky štýl, všetko čisté a svetlé s prevahou bielej farby. Na privítanie nás na stole na našej súkromnej terase čakali obrovské citróny práve odtrhnuté zo stromu v záhradke s doma vyrobeným džemom z mini čínskych mandaríniek nazývaných aj Kumkwat. Lepšie ubytovanie by sme hľadali len ťažko.

Stromboli

Hneď na druhý deň sme sa vybrali na dobrodružný výstup na sopku Stromboli. O výstupe si môžete prečítať úplne samostatné články tu: článok o výstupe z pohľadu ženy a článok o výstupe z pohľadu muža.

Ďalšie dni ubiehali jeden za druhým a boli skôr v znamení oddychu a dolce far niente.

Liparské ostrovy – ďalšie dni

Deň tretí – ráno krásne, slnečné, modrá bezoblačná obloha a dvaja unavení, ale spokojní ľudia. Raňajky do postele a potom rýchlo do autíčka na cestu okolo ostrova. Najbližšia zastávka – Bar Aurora v mestečku Acquacalda na severe ostrova, prvá tohtoročná zmrzlina, dve ležadlá od pani majiteľky a pokoj a ticho vo dvojici pri knihe na kamennej pláži. Pravé dolce far niente až do neskorého popoludnia. Čajky nad hlavou, šumiace more a ľahký spánok na ľudoprázdnej pláži. Neskorý obed – paniny, Aperol Spritz a odchod z pláže, smer vyhliadka Chiesa Vecchia, pár dych berúcich fotografií a návrat domov do Villa Sea Rose.

Romantická pláž

Deň štvrtý – ráno opäť, ako inak, slnečné. Ale veterné. Po raňajkách pokračujeme v objavovaní zákutí ostrova a mestečka Lipari. Ako prvé návšteva vyhliadky blízko našej vily. Vyhliadka z malého námestíčka, na ktorom je postavené observatórium – Osservatorio Geofisico di Lipari. Hneď potom nás čaká krkolomná cesta dole divokým strmým svahom na pláž Vale i Muria. Chodník sme po hodnej chvíli našli a až do konca sme nevedeli, kam vlastne vedie. Po zostupe sa pred nami otvoril obrázok: všade samé skaly, tmavo modrá farba mora, veľké rozpenené vlny a pokoj. Na pláži, kde sme boli iba my dvaja, sme strávili dlhý čas – fotografovaním, polihovaním a počúvaním toho, ako vlny jedna za druhou narážajú do brehu a nádherne šumia… Zaslúžený oddych… Po návrate do vily sme si chvíľu poleňošili a večer vyrazili na krátku prechádzku po mestečku, jeho hlavnej triede Vittorio Emmanuele II. a úzkych uličkách. Deň sme zakončili v jednej z mnohých reštaurácií pri čerstvo pripravenom steaku z tuniaka a bielom lahodnom vínku s názvom Salina.

Lipari

Posledný deň

Deň piaty a posledný – keďže je slávnostná veľkonočná nedeľa, sme sa rozhodli raňajkovať ako praví Taliani. Vybrali sme sa do baru Il Gabbiano v starom prístave Marina Corta. Úžasné pravé talianske napenené kapučínko a ešte teplé, práve dopečené cornetti di crema. Aby sme stihli procesiu v prístave okolo obeda, hneď po raňajkách sme sa vybrali na prechádzku do Castella a do Basilica Cathedrale di S. Bartolomeo, kde sa konala slávnostná nedeľná veľkonočná omša a následne procesia cez úzke uličky až do Marina Corta. Tu sa uprostred námestia stretli sochy Madonny a Ježiša. Svedkovia toho celého boli všetci obyvatelia mestečka a pár zablúdených turistov, ako sme boli aj my dvaja.

Veľká slávnosť

Lipari

Celé to bolo sprevádzané vypúšťaním holubov, výstrelmi z lodného dela a ohňostrojom. Nechýbali mažoretky, kapela, všetci slávnostne oblečení. Jednoducho nádherná a silne emotívna atmosféra. Po celej procesii sa všetci domáci rozišli na slávnostný nedeľný obed do svojich príbytkov v kruhu rodiny, my turisti – do najbližšej reštaurácie. A neľutovali sme. Zapadli sme do reštaurácie u Nazarena, ktorý nám porozprával celú históriu svojej rodiny, pochádzajúcej zo Španielska a nakoniec usídlenej v Messine. Po obede nás čakala siesta a na večer opäť prechádzka, espresso a koláčik. Cestou späť sme neodolali miestnej atmosfére a usadili sme sa na jeden drink na pouličné sedenie kaviarne Cafe la Precchia medzi domácich. A to bolo to najlepšie, čo sme mohli urobiť. Taliani vedia, ako si užívať život. Živá hudba, talianske piesne, ku drinku malé pohostenie, nádherná večerná uvoľnená atmosféra. Úprimnosť a vrúcnosť Talianov ma bude fascinovať vždy…. Potom nás čakal už iba zaslúžený spánok a posledná noc pred odchodom.

E-shop a Liparské ostrovy

Celý itinerár výletu na Liparské ostrovy a výstup na sopku Stromboli vrátane máp a rád nájdete v našom e-shope, stačí kliknúť na obrázok a nechať sa inšpirovať.

Liparské ostrovy

Ak máte záujem sa inšpirovať a pozrieť sa na nami overené itineráre do ďalších “kútov” Talianska, pozrite sa na našu E-knihu s názvom “Klub cestovateľa Talianskom” – jedná sa o ekonomicky výhodné sumárne elektronické vydanie 15 overených itinerárov od severu po juh.

V tejto E-knihe, ktorá má 240 strán, nájdete:

• 7 regiónov Talianska od severu po juh
  • 15 odskúšaných itinerárov so 40 výletmi
  • 47 originálnych máp s označením smeru
  • a okolo 350 plnofarebných fotografií

Veľa iných informácií o cestovaní po Taliansku od severu až po juh nájdete v tlačenej knihe s názvom “Taliansko s láska majú 3 spoločné veci” s podnázvom “Cestovanie”, ktorú si môžete objednať v našom E-shope. Viac o knihe sa dozviete v popise v E-shope vrátane náhľadov jednotlivých strán alebo v menu v záložke KNIHY . K objednávke posielame malý darček zadarmo.

O mnohých iných veciach spojených s Talianskom, so životným štýlom Talianov a relaxom na spôsob „la dolce vita“ sa dočítate v novej tlačenej knihe z knižnej série „Taliansko a láska majú 3 spoločné veci“ s podnázvom „Životný štýl“. Nech sa páči, po kliknutí na obrázok budete presmerovaní do nášho e-shopu, kde sa dozviete viac informácií. Ako je zvykom, k objednávke posielame malý darček zadarmo.

Taliansko a láska

Ak máte chuť zadovážiť si hneď obidve knihy, neváhajte – celý set je u nás za najvýhodnejšiu cenu:

Navštívte náš E-shop, postupne dopĺňame všetko, čo súvisí s Talianskom a s láskou k nemu, potešte seba alebo niekoho blízkeho, o kom viete, že Taliansko miluje…

Malá ochutnávka z E-shopu:

Naše knihy

Štýlová porcelánová šálka s podšálkou a lyžičkou
Naše zápisníky
Darčekové perá s nápisom
Nálepka “Talianske srdce”

Jeden z našich darčekových setov. Na výber sú ďalšie.
Obliečka na vankúš
Obliečka na vankúš pre tých, ktorí Taliansko naozaj milujú…

Oveľa viac pekných talianskych “vecičiek” nájdete v našom e-obchodíku, vrátane výhodných darčekových setov. Stačí kliknúť na obrázok a môžete vyberať.

Chcete dostávať novinky z našej stránky priamo do svojej mailovej schránky? Máte radi Taliansko a všetko, čo s ním súvisí? Nechcete zmeškať nič, čo by vás mohlo zaujať? Stačí, ak vpíšete do formulára “Najnovší článok priamo do tvojej schránky” svoju mailovú adresu a o ostatné sa postaráme my.