Dámska jazda v Ríme – deň 1. – pondelok

Baby, baby… po dlhej dobe sme naplánovali s kamarátkami výlet – a voľba padla na večné mesto – veľkomesto Rím… Aj keď nie všetky cesty vedú do Ríma, tentokrát tá naša viedla práve tam… kamarátky na 5 dňovej ceste… Krok po kroku a deň po dni vás prevediem tým, čo sme videli a zažili. Snáď vám naše skúsenosti budú užitočné.

Pozor – jedna dôležitá informácia. Pripravila som pre vás rady týkajúce sa dopravy po Ríme. Verte či nie, príprava pred cestou vám môže ušetriť nielen pár starostí navyše, ale aj nejaké to EURo, ktoré môžete v Ríme využiť oveľa lepšie, ako za dopravu. Takže, ak chcete vedieť, ako sme dopravu riešili my, stačí, ak mi napíšete správu a ja vám pošlem rady užitočné na cestovanie po Ríme – vlastne konkrétny príklad z mojej vlastnej skúsenosti….

Ale poďme postupne – z Martina – odkiaľ to začalo

Odchod z Martina sme naplánovali o 04,30 ráno smer Bratislava letisko – príchod o 07,00 ráno na letisko, zaparkovali sme blízko letiska v Bratislave (pozor, je dobré si miestečko dopredu rezervovať) a presunuli sme sa na odlety.

Let z Bratislavy bol o 9,10 a prílet na letisko Roma Ciampino o 10,50.

Letisko Rome Ciampino a presun do centra Ríma

Rome Ciampino je druhé najväčšie letisko pri Ríme (hneď po letisku Fiumicino), jeho veľkou výhodu je však to, že je k centru Ríma bližšie a je pomerne jednoduché dostať sa z neho do centra Ríma.

Najjednoduchšie a zároveň najlacnejšie je nastúpiť na autobus č. 520 z nástupišťa č. 7 (predtým si kúpiť jednorazový lístok na metro v turistickej informačnej kancelárii v budove terminálu a overiť číslo nástupišťa, ktoré sa môže meniť). Autobus č. 520 je v prevádzke od 5,30 ráno do 23,30 v noci a dovezie nás na stanicu metra Cinecitta trasa A, odkiaľ sme s tým istým lístkom pokračovali metrom bez prestupu až na stanicu metra Ottaviano – čo je cca 20. stanica. Takto sme sa za 1,50 EUR dostali z letiska na miesto určenia do centra Ríma. A dĺžka prepravy je cca 1 hodinu. Čiže odchod z letiska o cca 11,30, príchod na ubytovanie cca 12,30. Po príchode na adresu ubytovania a po ubytovaní sa sme vybehli na nákup potravín do blízkeho supermarketu, vybalili sme sa, oddýchli sme si chvíľku a o cca 14,00 vyrazili do ulíc Ríma, kde naša prvá zastávka je

Castel San’t Angelo alebo Anjelský hrad

Anjelský hrad

Je to obrovská kruhová stavba na pobreží rieky Tiber. Bola postavená v rozmedzí rokov 130 – 139 n.l. a pôvodne mala slúžiť ako mauzóleum. Celý hrad je obložený mramorom. Na vrchole hradu bol v 6. storočí postavený anjel na počesť archanjela Michaela, ktorý sa zjavil pápežovi Gregorovi Veľkému ako predzvesť ukončenia morovej epidémie. Zaujímavosťou je, že z Anjelského hradu vedie krytá chodba až k Vatikánu. K hradu patrí aj most cez rieku Tiber, ktorý je vyzdobený sochami anjelov, ktorí nesú symboly Kristovho utrpenia. Tieto sochy boli vytvorené v 17. st. známym talianskym barokovým sochárom Berninim. V stredoveku slúžil hrad ako kasáreň a väznica (v ktorej bol väznený aj Giordano Bruno) až do roku 1901, kedy bol zreštaurovaný a bolo tu otvorené múzeum.

Po krátkej obhliadke hradu zvonku, prechádzame mostom Sant Angelo na druhú stranu Tiberu a po jeho brehu sa presúvame na

Via del Corso

Venchi

Je to absolútne rovná hlavná cesta prechádzajúca centrom Ríma. Križuje Rím v severno-južnom smere, začína na Námestí ľudu (Piazza del Popolo) a končí na Piazza Venezia, odkiaľ je to na skok k Altare della Patria. Via del Corso je dnes je obľúbeným miestom pre prechádzky obyvateľov Ríma, ale je to tiež dôležitá nákupná ulica ? pre turistov. Po prechádzke ulicou s krátkymi zastávkami (napríklad zmrzlináreň Venchi Cioccolato – spoločnosť s dlhou históriou, založená v roku 1878 a s vynikajúcou povesťou – pozor, nie najlacnejšia, ale tá eufória z gelata stála za to) až na koniec k

Altare della Patria alias Monumento Vittorio Emanuele II

Altare della Patria

Dávame si pozor, aby sme k cieľu našej cesty dorazili najneskôr o 18,00 – je to preto, lebo sa chceme výťahom z pravej strany budovy (vonkajší výťah) vyviezť na strechu monumentu so super výhľadom (hlavne pri západe slnka – náklady 10,- EUR/osoba, čo sa nám zdá na ponúkanú službu dosť veľa). Pamätník bol postavený na počesť Victora Emmanuela II, prvého kráľa zjednoteného Talianska a úplne dokončený bol v roku 1935. Jeho dizajn je neoklasicistickým výkladom Forum Romanum. Sú tam schodiská, korintské stĺpy, fontány, postava Victora Emmanuela II a dve sochy bohyne Victorie. Základňa predstavuje múzeum talianskeho zjednotenia a v 2007 bol pridaný panoramatický výťah, čo návštevníkom umožňuje vyviezť sa až na strechu kvôli 360-stupňovému výhľadu na celý Rím. Monument je považovaný za národný symbol Talianska a každý rok je hostiteľom významných národných osláv.

Campidoglio

Radnica mesta Rím
Výhľad z Campidoglio na Forum Romanum

Posledná zastávka dnešného dňa – radnica mesta Rím s námestím, ktoré navrhol Michelangelo a nádherným výhľadom na staroveký Rím – Forum Romanum, Palatínsky vrch a Koloseum. Je tu umiestnená aj replika sochy vlčice a bratov Romula a Réma.

Na záver prvého dňa odchádzame domov do apartmánu metrom (16 min pešo od monumentu na zastávku Metra Colosseo), kde sa ešte cestou môžete zastaviť v Turistickej Informačnej Kancelárii a potom už len unavené metrom na stanicu Ottaviano, rýchla večera na našom bytíku, výmena fotografií a zaspávame pripravené na druhý deň.

Čo poviete na náš prvý deň v Ríme? Zdalo sa vám niečo z toho, čo sme prežili my, užitočné? Alebo máte nejaké iné zaujímavé skúsenosti? Ktorá pamiatka podľa vás stojí za zmienku najviac, ktorá vás z nášho prvého dňa uchvátila natoľko, že ste si práve povedali – áno, Rím!

8 thoughts on “Dámska jazda v Ríme – deň 1. – pondelok”